Jag har varit väldigt sugen på att ljusa upp mitt hår och bli blondare ett tag nu. Men jag vill inte blondera själv och har inte råd med frisör atm. Istället har jag testat silverschampo för att få ut koppartonerna ut mitt hår och förra veckan köpte jag även ett schampo som ska verka blekande.

Nya solskyddssprayer från Mailbu och blekande schampo från Naked.

Jag har bara tvättat med schampot en gång hittills men tycker faktiskt att mitt hår ser ljusare ut! Det beror troligtvis på att det var jättefint väder här förra veckan så jag var ute i solen varje dag. Men kanske hjälpte schampot lite på vägen? Kamomill ska ju ha en blekande effekt i solljus.

  
Förebild (med fruktansvärt smutsigt hår) tagen för ca 1,5 veckor sedan och efterbild tagen för 3 dagar sedan. Jag ska ta en till efterbild senare idag när jag har tvättat håret. Vill ha en efterbild tagen vid mitt skrivbord precis som förebilden så att det är samma ljus.
 
Nu vet jag att det är olika ljus på bilderna vilket kanske bidrar till att det ser mörkare/ljusare ut, men jag hoppas att det faktiskt har blekts!


Senare i sommar när jag är hemma i Sverige igen så vill jag göra en blond ombre (ljusare toppar) och efter det, om jag är modig nog vill jag nog färga topparna ljuslila. Eller hela håret pastellila! Jag är sååå sugen på förändring och särskilt då en pastellig sådan.
 
Blond, Hår, Lila hår, Naked Style, Pastell, schampo,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej