Yo bitches. Nu har det visst passerat några dagar utan uppdatering. Blev så mycket på en gång att jag bah chillade lite med bloggen.

I lördags provjobbade jag i alla fall på Espresso House och det var najs! Jag ska tillbaka och prova en gång till den 2/3 och sen är jag inbokad på barista-utbildning den 11/3! Riktigt spännande! Nervöst också tho, det är alltid jobbigt att vara ny på jobbet och inte kunna något alls.

Jag i lördags.

När jag var klar på Espresso House så åkte jag hem och bytte om och plockade upp Robin. Efter det begav vi oss raka vägen hem till Hampus för kalas! Där fotade jag visst ingenting på hela kvällen, troligtvis because of too much fun. Vi hade spelturnering, pizzapaus, mellomys och spelade en omgång Cards Against Humanity, alltså allt man kan önska av en lördagskväll. 
Vi sov över också men åkte ganska tidigt på söndagen för att hinna hem till våran tvättid #adulting #responsible #suchgrownup

Resten av veckan har gått åt till jobb och röjning av kartonger och lite skräp. Våra föräldrar kommer över på middag på lördag så då vill jag helst inte att stället ser ut som en soptipp...

Vi har även haft en del kontakt fram och tillbaka med vårat hyresbolag under veckan då vi tydligen använde fel tvättstuga i söndags och bara hade tur att den inte var låst då??? Sen sa dom åt oss att tvätta på ett annat ställe men där finns ingen tvättstuga alls??? Sååå just nu kan vi inte tvätta och väntar på svar på mejl.

Igår var jag ledig och ägnade hela dagen åt att bära upp lådor på vinden och dekorera om här hemma. Det finns inte jättemycket vi kan göra eftersom vi inte har alla möbler vi behöver för att bli "klara". Men jag flyttade i alla fall runt lite prydnader osv så att det ser lite mer ordnat ut.

Kontor typ klart. Kanske kommer flytta om lite snart tho för att vi vill ha in en bäddsoffa istället för en säng.


Mer städat vardagsrum! Lite mörk bild i motljus tho...


Köket i morgonljus <3


Mina fina växter, aloe vera och timjan.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej