Ey yo bitches I'm back,

Lördagen den 13e januari tog jag mitt pick och pack (ungefär 3784 ton saker) och flyttade till Trollhättan. Här är det tänkt att jag ska bo med min pojkvän Robin i ca fyra år tills han har pluggat klart på Högskolan Väst.

Vi bor i en luftig trea om 78 kvm på tredje våningen en bit söder om centrum Trollhättan. Än så länge är lägenheten fortfarande i stort sett bara ett bombnedslag av lådor men vi har i alla fall äntligen fixat TV och bredband och idag satt upp våra datorer! Jag tror det var flera år sedan jag senast gick sex dagar utan dator??? Men ingen fara på taket, internetberoendet har matats via smartphones och iPad istället.

Tänkte på att jag just skrev att lägenheten fortfarande är ett bombnedslag men alltså vi har faktiskt fått rätt bra ordning ändå. Alla rum funkar, allt nödvändigt är uppackat och vi behöver inte längre gräva desperat i lådor och påsar så fort vi behöver något - success! Det mesta som fortfarande är i lådor är grejer som ska upp i vårat (enorma) vindsförråd eller saker som väntar på korrekt placeringsmöjlighet, ex. våra böcker väntar på att vi ska köpa bokhyllor.

Annars har vi det mysigt, går och pillar och planerar och hamrar och äter mer godis än plånböckerna klarar av osv. Ska nog ta tag i att planera budget och gemensamt matkonto snart. Kanske nästa vecka.

Imorgon och på fredag jobbar jag (är leveransansvarig utesäljare på MatHem.se) så då blir det inte så mycket tid över att ordna här hemma. Inte heller i helgen har vi så mycket tid över men det är av roligare anledningar! Vi ska hem till vår kära vän Hampus i Fjärås som fyller 24 år på söndag. Han och min bästis Maria ordnar kalas på lördag och det har utlovats både spelturnering och umgänge, such excite!

Innan vi åker till Fjärås ska jag göra en annan rolig grej, jag har varit på två intervjuer och tagit mig igenom båda urvalen så på lördag ska jag provjobba som barista på Espresso House! Det känns sjukt kul och jag hoppas att jag gör bra ifrån mig. Hade vart så nice att jobba med kaffe och framför allt; jobba i TROLLHÄTTAN och slippa pendal till Mölndal jämt. Dock kommer jag nog få göra både och nu i början och jobba alla dagar i veckan för jag är sjukt pank och det är dyrt att leva.

Can't wait tills vi har en mer stabil ekonomi och kanske faktiskt kan leva livet på riktigt. Ser även fram emot en varm sommar med lite vin och en bästis på balkongen, bad med Robin i någon av sjöarna eller älven, starta en egen köksträdgård i nån blomlåda och att baka massor i mitt kök.

Vardagsrummet med pojkvän i soffan. Just nu bor alla mina älskade böcker i påsarna under fönstret.

Min favoritdel av köket. Knivmagneten och krokarna satte vi upp igår och då plötsligt kändes det så hemma.

Kontoret/gästrummet igår innan vi hade kopplat in datorerna osv. Mer ordnat idag men det har jag glömt fota! Det ser lite trångt ut men vi har ställt skrivborden så att vi även ska kunna klämma in en 120-säng för gäster.

Bardrum, badrum, turk på buuuuurk firas god juuuuul.

And dats about it. Har visst glömt fota både hallen och vårat sovrum men bilder kommer. Vet att jag kommer tacka mig själv i framtiden om jag dokumenterar ordentligt här på bloggen, vilket är min plan.

Godnatt.

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej