Hallå hallå!

Idag vet jag inte riktigt vad som händer.
Jag vaknade och gjorde mig i ordning för skolan, skjutsade pappa till Vallda där han skulle samåka med några jobbarkompisar, sedan försatte jag mot Kungsbacka för att ta tåget till Göteborg.

Så varför sitter jag nu och äter frukost och pluggar på Ica Maxi??



Jag misstänker att det gick snett när Maria somnade och sa att hon mådde dåligt och inte skulle gå på första lektionen. Då tappade jag liksom all motivation och bah "Nä, jag vill inte heller gå och prata Japanska med främlingar.".

Så nu är jag här liksom. Men jag kommer nog åka bort till kungsmässan vid 10 när dom öppnar och döda lite tid tills Maria kommer med bussen.

Vid 13 har vi Skriftsystem och det är nog rätt bra om jag går på den lektionen eftersom katakanan verkar vägra fastna i huvudet på mig! Jag övar och övar, men detta är mycket svårare än hiragana av någon dum anledning.
Jag gillar inte när jag inte fattar saker på en gång. Men jag får väl helt enkelt sitta kvar här och öva mer bara.


Ha det fint!

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej