Jag älskar verkligen att baka, och även matlagning är rätt kul. Jag är inte särskilt duktig och det blir ofta fel, men man måste ju öva för att lära sig.
Tyvärr fungerar inte ugnen här i huset och ingredienser är dyrt så jag är ganska begränsad. Dock har jag mejlat hyresföretaget och frågat om de kan komma och laga ugnen men väntar fortfarande på svar.

Jag har fått så otroligt mycket bak-inspiration senaste tiden, särskilt efter att jag började kolla på SORTED Foods videos på Youtube. De lagar och bakar lätta och roliga recept som jag sååå gärna vill testa.
Jag blir även inspirerad av The Great British Bake Off som jag sett alla säsonger av, Paul Hollywoood och Mary Berry är nog mina idoler. Ja såg deras böcker när jag och Maria handlade mat för ett tag sen, om jag hade haft en bättre ekonomi hade jag köpt dem på stört. Hade nog också köpt Tanya Burrs bok, även om den inte är enbart en kokbok.

Jag ser fram emot framtiden då jag kommer ha ett eget kök och förhoppningsvis en fast inkomst så jag kan köpa ingredienser och baka så mycket jag vill!

 
Drömmen är att kunna köpa med de här två böckerna innan vi åker tillbaka till Sverige. Bara att börja spara!

Ha det bra!
Bakning, Inspiration, MaryBerry, PaulHollywood, Sortedfood,

Liknande inlägg

Kommentera

Publiceras ej